Saturday, May 9, 2009

MSSD MUAR BOWLING TOURNAMENT



Dalam family aku semua kire reti maen boling tp pling power mak aku lor even adek n ayah aku pn xleh beat mak aku huhuhuuhuhuh…
Cam sengal jerk bnyik nyer tp 2 la..Even aku xreti sgt maen kire bolehla tp still masuk longkang lg lor huhuhuhuhu…

Ari2 bertarikh 23.4.09 adek aku yg last,azam msuk tuk mssd boling wakil sekolah dier iaitu sekolah menengah kebangsaan felcra bukit kepong (smkfbk) ngan member dier 2owg lg so mmbntuk sa2 team tuk sekolah mereka. So tis tyme dier wakil sekolah bkt kepong mser form 1 dulu dier wakil smk tun perak..tp sbb aper ntah ..dier pndah skolah depan umah iaitu smkfbk..tis tournament dipertandingkan dn seramai 4 owg akan dipilh tuk wakil daerah n then saper yg dpt akan ader next tournament tuk wakil negeri plak..huhuuhuuhu
Kategori yg dipertndingkan ader 6 iaitu:
1. bawah 12thn –lelaki
2. bawah 12thn –pompuan
3. bawah 15thn –lelaki
4. bawah 15thn –pompuan
5. bawah 18thn –lelaki
6. bawah 18thn –pompuan
So azam dikategorikan dlm bawah 15thn lelaki…maka jumlah pemain tuk satu kategori bergntung kpader baper owg dihantar oleh sekolah2 berkenaan..
Tuk satu team sekolah ader yg 2 orang or der 3 org n 4 org tuk team dieowg..so mngkin der 2 team or 3 team tuk sa2 sekolah..
Maka smkfbk anta sa2 team jerk yg der 3owg tuk team dieowg…nie pic tuk team smkfbk bersama cikgu pengiring dieowg..






Team boling sekolah2 kt daerah muar berentap maen boling slamer 3 hari..antara sekolah yg bertanding ialah salah satunyer skolah lmer aku mrsm muar,smk tun perak,sekolah maahad,high school,sekolah naning,sekolah raja muda n sebagainyer..bnyak sgt smpai der skolah yg aku xtaw wujud der kt muar..harharhar..
So nak dijadikan cter azam berentap dengan lebih 40 ++ org tuk rebut master 8 dengan 3 games tiap sorg..n luckily dier dpt no 8 n dpt truskan tuk master 8..bygkan dlm dkat 40 smtning 2 dier nak 8 owg for master n dr 8 owg dier nak amek 4 owg tuk wakil daerah muar tuk blawan lgik ngan daerah2 laen dlm jhor tuk wakil negeri plak…perghh..

Maker adek aku nie dapt layakan diri tuk lawan master 8..bygkan 8 owg yg terhebat hanyer nak plih 4 owg tuk wakil daerah maen kt boling centre di jb 6,7,n 8 hb mei nie..tp nasib xmenyebelahi n bak kter org xder rezeki so dier xdpt mlayakan diri tuk maen bg wakil daerah muar..aku tgok dier agak frust gak ar sbb b4 nie dier dpt wakil daerah muar …

and aku tgok dier frust gler sbb mmber2 dier yg bertanding tuk sekolah daerah segamat dapat g tuk wakil daerah segamat yg merangkap anak didik mr lim hon sang tuan punyer boling centre kt segamat dan jugak merupakan cekgu yg ajar adek aku maen boling ngan cre btul slmer 3bln…cre dier maen care hook..aku pn xtaw exactly nmer dier aper adek aku kter kelainan terletak pada cara balingan & style bola tu menolak pin…huhuuhu aku xtaw sgt ler..…pas2 bola nak smpai 3 perghh…duit 2..huhuhu…tp xper kire mak aku,adek n ayah aku nie rjin masuk open tournament boling pas2 adiah mnang semua alatan dapur..mmg berbaloi lor dieowg gler boling nie..huhuuhu

paper pun aku juz dpt bg kter2 supayer dier struggle tuk tahun depan..huhuuh..2 jerk yg boleh wat..tgok dier pun mcm give up gak tp ari2 dh ok balek..nie skang ngah practice tuk lawan boling 9hb mei nie kt jb boling centre sbb company mak aku under felcra berhad der wat tournament boling kt c2..
so nak tgok come back 2..huhuuh…beriter tuk next tournament nnti aku tlis lgik..so nie pic tuk aksi2 azam bermain tuk tournament ari2…

No comments: